De pandemie heeft veel gevraagd van bedrijven. Zo moesten opeens alle medewerkers thuis werken. Een bedrijf had ook veel meer onzekerheden. Vele verloren klanten, langdurige contracten werden uitgesteld, en nieuwe klanten werden haast niet meer geworven. Tot slot moesten vele ook opeens in staat zijn om al hun producten te leveren aan huis. Vroeger was het voldoende om te verkopen via een aantal verkooppunten, maar nu moet een bedrijf in staat zijn om het product binnen 48 uur bij jou in je brievenbus te leggen. Dit waren heel veel veranderingen op de korte termijn. Ik weet van veel mensen dat ze geïnteresseerd zijn geraakt in een camion occasion. Natuurlijk was het mogelijk voor sommigen om aan een klein bestelbusje genoeg te hebben, maar bijvoorbeeld het lokale plantenpotten bedrijf moest toch een vrachtwagen. Daarom wil ik het vandaag over een camion occasion hebben.

 

De voordelen van een occasion vrachtwagen

Een camion is ander woord voor een vrachtwagen. Een beetje bedrijf heeft uit zichzelf al genoeg manieren om goederen van A naar B te verplaatsen. Maar het kunnen leveren bij klanten aan de deur is een heel ander verhaal. Zo ook bij mijn lokale plantenpotten bedrijf. Zij verkochten voorheen al hun producten via een grootte leverancier. De momenten waarop ze veel potten daarnaartoe moesten verplaatsen huurden ze vaak een camion. Maar tijdens de pandemie kwam zij erachter dat zij ook gewoon aan de voordeur kunnen leveren. Zolang als de voordeur niet aan een al te smalle straat staat. Ze kozen daarom om een camion occasion. Een occasion is eigenlijk niets anders dan een tweedehands voertuig, in dit geval een camion. Eigenlijk bestaat er geen verschil tussen een tweedehands camion en een camion occasion. Occasion klinkt gewoon een stukje beter voor veel leveranciers.

 

Een grootte investering

Het kopen van een tweedehands camion is een flinke investering, maar het was de investering voor vele meer dan waard. Ook al konden vele niet meer via hun groothandel zijn of haar producten verkopen, veel konden nu direct aan hun klanten verkopen. Dat scheelt ook nog eens de kosten die je moet betalen aan deze tussenpersoon. Zo heeft de pandemie bedrijven onder veel druk gezet, maar door deze druk hebben veel bedrijven zich geïnnoveerd. Ondertussen is haast elk bedrijf in staat om binnen 48 uur haar producten bij jou op de stoep te krijgen. Het ene bedrijf heeft hiervoor een nieuwe bakfiets moeten kopen, de andere heeft moeten investeren in een camion occasion, maar beiden zijn helemaal future-proof.